Publikationen



  • Niens, J. & Bögeholz, S.(2021). Health and Land-Use Courses of Action for Education for Sustainable Development in Madagascar: Teacher Perspectives on Possibilities for Implementation. Sustainability, 13, 13308.
    (https://doi.org/10.3390/su132313308)

    Niens, J. , Richter-Beuschel, L., Stubbe, T. C., & Bögeholz, S.(2021). Procedural Knowledge of Primary School Teachers in Madagascar for Teaching and Learning towards Land-Use- and Health-Related Sustainable Development Goals. Sustainability, 13(16), 9036.
  • (http://dx.doi.org/10.3390/su13169036)

  • Niens, J., Richter-Beuschel, L., & Bögeholz, S. (2020). Land-Use and Health Issues in Malagasy Primary Education-A Delphi Study. Sustainability, 12(15), 6212. (https://doi:10.3390/su12156212)

  • Niens, J., Schwarzer, C. & Bögeholz, S. (2019). Rahmenbedingungen, Voraussetzungen und Potentiale für Bildung für Nachhaltige Entwicklung in Grundschulen im Nordosten Madagaskars. In: Korn, H./ Dünnfelder, H. (Hrsg.) Treffpunkt Biologische Vielfalt XVII - Interdisziplinärer Forschungsaustausch im Rahmen des Übereinkommens über die biologische Vielfalt - BfN-Skripten 527. Bundesamt für Naturschutz (BfN): Bonn. S. 9 - 15.

  • Hänke, H., Barkmann, J., Blum, L., Franke, Y., Martin, D.A., Niens, J., Osen, K., Uruena, V., Witherspoon, S.A. & Wurz, A. (2018). Socio-economic, land use and value chain perspectives on vanilla farming in the SAVA Region (north-eastern Madagascar): The Diversity Turn Baseline Study (DTBS). 2nd Edition. Diskussionspapier 1806. ISSN: 1865-2697. Department für Agrarökonomie und Rurale Entwicklung. Universität Göttingen.

  • Niens, J., Reh, F., Çoban, B., Cichewicz, K., Eckardt, J., Liu, Y.-T., Hirsh, J., & Riemensperger, T. (2017). Dopamine Modulates Serotonin Innervation in the Drosophila Brain. Frontiers in systems neuroscience, 11, 76. DOI: 10.3389/fnsys.2017.00076.